Z manj do več – kako prihraniti pri nakupu kozmetike?

Na neskončnem trgu kozmetičnih izdelkov se je težko orientirati, a z ustrezno organizacijo lahko kupujemo kvalitetno kozmetiko in pri tem dejansko prihranimo.

Ob opazovanju eksponentno rastočega kozmetičnega trga, marketinga, ki se ga poslužujejo proizvajalci kozmetike in 10-stopenjskih rutin neg, ki se prikazujejo na družbenih omrežjih, se pojavlja smiselen pomislek, koliko denarja je potrebno zapraviti za kvalitetne izdelke in navsezadnje kvalitetno vzpostavljeno rutino.

V kozmetični industriji, za katero je značilno, da prodaja velikokrat pretehta dobrobit potrošnika, je izbira ustreznih izdelkov po relativno normalni ceni na prvi pogled misija nemogoče. Misija nemogoče pa se lahko prelevi v misijo mogoče, če smo kot potrošniki pripravljeni pogledati globje in se o kozmetiki ter negi kože ustrezno izobraziti.

Namreč ustrezna informiranost je tista, ki nam omogoča, da nakupujemo pametno. Tako lahko pri negi kože optimiziramo svoje finančne vložke in s tem vseeno dobimo željene učinke na koži.

Kako optimizirati finančne vložke v kozmetiko?

Identificiraj kaj tvoja koža potrebuje in se ustrezno izobrazi o tem kako pokriti njene potrebe!

Najbolj ključen korak pri optimizaciji finančnih vložkov v kozmetične izdelke, je ustrezna informiranost. Ta se začne pri poznavanju svoje kože – pustimo delovanje kože in njene anatomske specifike, kar dejansko moramo vedeti je, kakšna je naša koža in kaj potrebuje.

Za začetek je za nas pomembno sledeče:

Kako se obnaša naša koža – se na katerih predelih pretirano masti, je kje zelo suha, ali izkazuje znake občutljivosti?
Katere kožne problematike so prisotne – so to zaprti komedoni, vnetne akne, morda hiperpigmentacije, gubice?
Katere kožne problematike si najbolj želim nasloviti – ni nujno, da si želite rešiti vse problematike, identificirajte pa tiste, ki jih z izbrano nego želite nasloviti.

Prvi pomemben del je torej opravljen. Vemo, kakšna je naša koža in kaj si z nego najbolj želimo doseči. Drugi del, ki ga še moramo opraviti, pa obsega iskanje informacij o svojih problematikah in kako jih lahko pomagamo nasloviti. Vse se začne pri vzpostavljanju temeljev nege – torej osnovno rutino nege, ki jo nadgrajujemo z aktivnimi učinkovinami, ki bodo targetirale tudi kožne problematike.

Če drugega dela – torej ustreznega informiranja ne opravimo, je velika verjetnost, da bomo izdelke kupovali na podlagi marketinških obljub, ki pa potrošnike žal velikokrat pustijo razočarane. Že samo z branjem mojih objav na blogu in družbenih omrežjih se lahko opremite z dovolj informacijami o tem kako pristopiti k sanaciji posamične kožne problematike, predvsem pa s katerimi učinkovinami, da ne boste kupovali mačka v žaklju.

Te zanima kako pristopiti k sledečim problematikam? Antiageing: Za koga, kako in kdaj?, Akne – vrste, navade, vzroki, zdravljenje, Vodič po sestavinah za posvetljevanje kože.

Začni pri osnovah in nadgrajuj šele, ko so te vzpostavljene!

Če se prvič podajate v svet nege kože, lahko ta deluje kot brezno brez dna. Kot sem že zapisala v knjigi Živjo, lepa koža, si moramo nego kože predstavljati kot grajenje hiše. Hišo začnemo graditi pri temeljih, ne pa pri strehi in popolnoma enako analogijo lahko uporabimo za rutino nege kože.

Za začetek je popolnoma dovolj, da vzpostavimo osnovno nego, ki sestoji iz ustreznega čiščenja kože, vlaženja (uporabe vlažilne kreme) ter kreme z zaščitnim faktorjem. Te izdelke uporabljamo konsistentno več tednov, preden pričnemo z uvajanjem novih. Namreč uvajanje (pre)večih novih izdelkov naenkrat lahko vodi v draženje in občutke nelagodja. Po uvedbi osnovne rutine lahko tudi že vidimo določene spremembe na koži in se na podlagi stanja po uvedbi osnov odločimo za dodajanje kompleksnejših izdelkov.

Na splošno pa se uvajanja aktivnih učinkovin nikoli ne lotimo brez, da prej konsistentno poskrbimo za zaščito kože pred soncem – namreč z uporabo učinkovin, ki povečajo občutljivost kože na sonce si delamo več škode, kot koristi, če sočasno z njimi ne uporabljamo zaščitnih krem. Tako pravzaprav denar mečemo skozi okno.

Optimiziraj svoje vložke v kozmetiko – kam se splača investirati in kam ne?

Pri izbiranju izdelkov za nego je potrebno vedeti, da lahko svoje vložke zmeraj optimiziramo. Vedi, da ti za izdelke za nego ni potrebno odšteti veliko denarja, da bo tvoja rutina nege še zmeraj kvalitetna.

Dejstvo je, da so osnovni izdelki najbolj potrošna roba in da jih bo potrebno redno dokupovati – prav zaradi tega lahko na koncu leta nanesejo visok strošek. Pri osnovnih izdelkih za nego lahko prihranimo največ, saj iščemo predvsem takšne, ki korektno opravljajo svojo nalogo (dobro očistijo, ustrezno navlažijo).

Nekaj načinov, kako lahko prihraniš pri nakupu osnovnih izdelkov za nego:

V primeru, da obstaja večje pakiranje izdelka, ki ga redno uporabljaš, kupi tega – večja pakiranja so običajno na voljo po ugodnejši ceni, kar se predvsem izplača pri čistilih (npr. La-Roche Posay Effaclar H Isobiome, ki je uporaben tako za obraz, kot za telo) ali losjonih za vlaženje kože.
Čistilne ter negovalne izdelke, ki so namenjeni negi telesa, lahko uporabljaš tudi na obrazu – mnoga nežnejša čistila so primerna tako za čiščenje obraza, kot telesa, prav tako pa imajo vlažilne kreme relativno nevtralno sestavo in jih zato brez težav uporabljate tudi na obrazu. Pri tem pazite, da slednje niso prebogate teksture in da vam ne mašijo por.
Pobrskaj med drogerijskimi, nižjecenovnimi izdelki – tudi med nižjecenovnimi izdelki lahko v zadnjem času najdemo vse več kvalitetnih formulacij (recimo Garnier in Neutrogena nudita dobre, predvsem pa dodelane formulacije za zelo dobro ceno).

Dražja kozmetika ni nujno vedno bolj kvalitetna, je pa res, da se ponaša običajno s kakšno boljšo sestavino, dostavnim sistemom, teksturo in embalažo. Medtem, ko pri osnovnih izdelkih res ni potrebe, da posegamo po višjecenovnih, pa je občasno za izdelke z aktivnimi učinkovinami, pa tudi za zaščitne kreme, smiselno odšteti kakšen EUR več – v večini primerov imajo boljšo sestavo in bolj ugodne dostavne sisteme, posledično pa zagotavljajo tudi bolj potentne učinke.

Seveda pa v kolikor budget ne dopušča nakupa srednje do višjecenovnih aktivnih učinkovin s tem ni popolnoma nič narobe. Tudi z ugodnejšimi izdelki lahko dosežemo lepe rezultate na koži.

Nakupuj pametno – izbiraj na podlagi dejstev (sestavine), ne pa na podlagi marketinga.

Če bi vsa kozmetika svoje naloge opravljala tako dobro, kot ji to pripisujejo marketinške trditve, bi vsi imeli porcelanasto kožo in bi se prenehali starati. Prav zaradi slabe regulative na področju kozmetičnega oglaševanja, je v svetu kozmetike težko krmariti. Težava pa ni le v slabi regulativi (predvsem na področju antiage izdelkov), pač pa tudi v kršitvi še tiste obstoječe regulative, s strani proizvajalcev, ki svojim izdelkom velikokrat pripisujejo učinke zdravil.

To je razlog, da sem že večkrat v tej objavi poudarila, da je dejansko naloga potrošnika, da se izobrazi o tem kaj potrebuje za naslavljanje težav s svojo kožo. Torej manj fokusa na to, kaj izdelek obljublja in več fokusa na to, kaj naša koža potrebuje in katere so tiste sestavine, ki bodo te problematike naslovile.

Če si preden se odpravimo po nakup kozmetike dejansko ne odgovorimo na vprašanja zastavljena v prvi točki, bomo izdelke kupovali bolj ali manj na pamet oz. na podlagi marketinških trditev. Če bomo kupovali s ciljem sanacije določenih problematik, prav tako pa si bomo pri tem vzeli čas in predvsem pri izdelkih z aktivnimi učinkovinami preverili seznam sestavin ali INCI seznam, bo bistveno manjša verjetnost, da bomo pri nakupu izdelka zgrešili.

Zmeraj pri aktivnih izdelkih preverite seznam sestavin ali INCI seznam, kjer identificirate sestavine, ki jih iščete. Dober primer so izdelki, ki se oglašujejo kot retinol, pa pravzaprav delujejo najšibkejšo obliko retinoida – retinil palmitat, katerega učinki se ne morejo primerjati z učinki retinola.

Ne pozabi, najpomembnejša sestavina pri negi je konsistentnost - zato omeji impulzivne nakupe novih izdelkov!

Največ denarja za kozmetiko zapravimo z neplaniranimi oziroma impulzivnimi nakupi. Če se o izdelku prej ne pozanimamo, kupimo pa ga samo zato, ker je v akciji, je velika verjetnost, da bo samo stal na polički, saj ne bomo vedeli kaj z njim početi.

Večina novopečenih skincare ljubiteljic hitro pade v zajčjo luknjo, kjer stalno dokupujejo nove izdelke, naenkrat pa se znajdejo s 30 odprtimi izdelki na kopalniški polički, s katerimi ne vedo kaj početi. Posledično z redno rotacijo izdelkov tudi ne moremo videti nobenih konkretnejših rezultatov na koži, saj je za vidne rezultate uporabe rutine nege pomembna konsistentnost. Vsi izdelki potrebujejo čas, da delujejo, kar pomeni, da je zaželjeno vsak 3-6 mesecev redne uporabe, preden lahko ocenimo kako rutina deluje za nas.

Pred nakupom kozmetičnih izdelkov se raje vrnimo na vprašanja iz prve točke, ocenimo kako trenutno deluje naša rutina, kaj še potrebujemo in česa morda več ne. Na podlagi tega se lažje odločimo ali bo nakup nekega izdelka sploh smotrn, ali ga bomo znali pravilno uporabiti in ali nam bo sploh koristil.

Pri nakupih se angažiraj in pojdi v akcijo, ko so izdelki, ki jih uporabljaš znižani!

Če uporabljaš izdelke srednje ali višjecenovnega ranga oziroma če planiraš nakup kakšnega novega izdelka, se je smiselno angažirati in le-te nabaviti, ko so na voljo po znižani ceni. Če veš, da izdelek redno uporabljaš, ga lahko kupiš tudi na zalogo, sploh, če trgovina, v kateri kupuješ izdelke, le redko nudi visoke popuste. V primeru, da lahko ob nakupu enega izdelka prihraniš 5, morda celo 10 ali več EUR, je tovrstno planiranje vsekakor smiselno, saj s tem dejansko kupiš kvalitetno kozmetiko, pri tem pa še prihraniš.

Tudi kakšne nižjecenovne izdelke se dejansko kdaj da ujeti v sklopu popusta, s čimer še dodatno prihranimo.

Objava je nastala v sodelovanju z Notino Slovenija. Povezave do izdelkov niso affiliate.

Potrebuješ pomoč pri vzpostavljanju rutine nege?

Če si želiš nego kože, ki hkrati zdravi in zaščiti tvojo kožo brez ugibanja ali eksperimentiranja, dobrodošla v Cosmedoc svetovalnico.

Individualno, posebej tebi prilagojeno svetovanje, skozi katerega skupaj poiščeva pravo rutino in izdelke za nego kože. 

Deli objavo

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar