Sodelovanja s podjetji

Prave, z znanstveno podlago podprte informacije, širjenje osveščenosti in znanja so vodila tega bloga in profilov na družbenih omrežjih. Priprava vsebin, ki obkljukajo vse te standarde, terja ogromno truda in časa. Gre sicer resda za odlično porabljen čas, saj se s pripravo takšnih vsebin tudi sama izobražujem, a tukaj v ozadju še zdaleč ni samo pisanje vsebine. To je le vrh ledene gore. Večji del te ledene gore, ki obsega zasnovanje vsebin, prebiranje člankov in iskanje referenc, raziskovanje trga, domišljanje in sestava projekta, kreativo, pogovore z naročniki in sledilci in birokracijo, je neviden. To delo je običajno spregledano, a za občutek lahko podam nekaj časovnih približkov za tovrstne projekte:

  • Priprava 1 vsebine (objava in set storyjev/blog) za družbena omrežja (na tematiko, ki mi je bolje poznana): 10-15 ur
  • Priprava 1 vsebine (objava in set storyjev/blog) za družbena omrežja (na tematiko, ki mi je slabše poznana / potrebuje več razlage zaradi kompleksnosti): 20 ur ali več

Prav tako je delo, ki ga opravljam, izredno pomembno. Znanstveno točne, na laiku prijazen način razložene, dostopne informacije niso tako pogoste, kot mislim, da bi morale biti v svetu kozmetike. Na srečo imam izobrazbo in komunikacijske veščine, da lahko prispevam (po mojem mnenju) dragoceno in potrebno vsebino, da boste bolje razumeli kozmetiko in nego kože.

Za kompenzacijo svojih časovnih vložkov in stroškov, ki pridejo s pripravo tovrstnih vsebin (spletne naročine, vzdrževanje spletne strani, gostovanje, mailing lista, mikrofoni, kamere, izdelki,…) tudi sodelujem s podjetji. Sodelovanja s podjetji veljajo za enega izmed bolj skrivnostnih delov bloganja, zato vam želim osvetliti na kakšen način sodelujem s podjetji. Različni blogerji/vplivneži s podjetji delujejo na različne načine, zato to ni nujno tudi praksa drugih!

Kako sodelujem s podjetji?

Obstajajo različni načini sodelovanj:

  • Sponzorirane vsebine (označeno s: ”sodelovanje”): podjetje plača dogovorjeno fiksno ceno za dogovorjen obseg vsebin.
  • Affiliate kode (označeno z: ”affiliate”): podjetje ponudi kodo za popust, ki kupcu ponuja popust v določeni višini, jaz pa, v primeru, da kodo koristite, prejmem dogovorjen odstotek od ustvarjene prodaje.
  • Affilate povezave (označeno z ”affiliate”): podjetje ustvari »affiliate« povezavo, ki lahko vsebuje popust ali ne, od ustvarjenih nakupov preko te povezave, dobim dogovorjen odstotek od prodaje.
  • Kompenzacija: za podjetje pripravim predstavitev v zameno za storitev, ki me zanima in bi jo sama preizkusila tudi v primeru lastnega plačila. Kompenzacije v zameno za izdelke so redke, saj je kozmetika moje osnovno delovno orodje in ne more nadomestiti plačila.

Sodelovanja so zmeraj ustrezno označena, bodisi na blogu, v objavah ali storyjih, z eno izmed zgoraj naštetih oznak, odvisno od načina sodelovanja. Ne glede na to, da naša zakonodaja ne veleva označevanja sponzoriranih vsebin ali affiliate sodelovanj, se mi do te skupnosti le-te zdi edino korektno, zato so vsebine, pripravljene v sklopu sodelovanja, temu primerno označene.

Pogoji sodelovanja s podjetji

Za sodelovanje s podjetjem se odločim, ko vidim, da imamo podobno filozofijo na področju znanstvene, predvsem pa transparentne komunikacije in nezavajajočega odnosa do potrošnikov. Podjetja morajo sprejeti tudi moje pogoje sodelovanja, ki obsegajo:

  • Zadosten čas za test izdelkov ali storitve: kozmetični izdelki ne delujejo čez noč, prav tako jih je potrebno stestirati v različnih pogojih in obdobjih, da je lahko končna ocena resnično kredibilna in koristna za bralce/sledilce.
  • Prosto ustvarjanje in pripravo vsebin: vsak kozmetičen izdelek ali storitev ima tako pozitivne lastnosti, kot tudi negativne. Že leta se poslužujem predstavitev, v katerih izpostavljam obe plati, ker le tako lahko potrošniki sprejememo informirane odločitve ob nakupu.

V primeru, da bo več mesečnem testu ugotovim, da izdelek preprosto ni primeren zame, ga na družbenih omrežjih ali blogu ne izpostavim, ker mi ni v interesu škodovati podjetjem. To tudi ne pomeni, da je izdelek slab, le meni ni ustrezal.

Kako izbiram sodelovanja?

V testiranje sprejemam izdelke in/ali storitve, ki so kakovostne in potrošnikom obljubljajo realne rezultate. Med drugim morajo v meni zanetiti raziskovalno iskrico in imeti dodano vrednost tudi za vas.

Finančno ovrednotena sodelovanja pa ne pomenijo, da je plačano ”dobro mnenje”, ker le-to ni naprodaj. Vsi izdelki so predstavljeni z njihovimi prednostmi in slabostmi, finančno ovrednoteno pa je moje delo.

Namen poglobljenih, znanstvenih pristopov pri pripravi vsebin je ustvarjanje informiranega potrošnika, ki kritično vrednoti informacije in zna ločiti prave informacije od lažnih, kar zna aplicirati tudi pri nakupovanju kozmetike. To ne le, da vodi do boljših nakupov, pač pa tudi do optimizacije finančnih vložkov v kozmetiko. Moja želja je že od začetka, da bi bolje razumeli kozmetiko in nego kože in če vam to lahko dostavim praktično, preko predstavitev kakovostnih izdelkov in/ali storitev ter načinov njihove uporabe, sem še korak bližje izpolnjevanju svojega poslanstva.

Hvala, da na vse mogoče načine podpirate izpolnjevanje mojega poslanstva in da tako odprto sprejemate tudi sodelovanja!

Vse trenutno aktivne ugodnosti za sledilce so združene na sledeči povezavi: