Intervju: Miss Alice Cosmetics – odštekana kozmetika?

Mislim, da pravkar mineva kakšno leto dni, odkar sem se odločila, da na blogu Cosmedoc.si odprem tudi kategorijo Slovenska kozmetika. Najprej sem želela, da moj blog ostane strokoven, da na njem ne boste našli ocen izdelkov. A odločitev za Slovensko kozmetiko je zrastla z namenom, da bi vam predstavila kako krasne kozmetične proizvajalce imamo v naši majhni Sloveniji. Do sedaj ste bili vajeni večinoma predstavitev znamk in njihovih produktov, a tokrat sem se odločila za nekaj drugačnega, ker je tudi znamka, ki jo bom danes predstavila drugačna.

Mislim, da pravkar mineva kakšno leto dni, odkar sem se odločila, da na blogu Cosmedoc.si odprem tudi kategorijo Slovenska kozmetika. Najprej sem želela, da moj blog ostane strokoven, da na njem ne boste našli ocen izdelkov. A odločitev za Slovensko kozmetiko je zrastla z namenom, da bi vam predstavila kako krasne kozmetične proizvajalce imamo v naši majhni Sloveniji. Do sedaj ste bili vajeni večinoma predstavitev znamk in njihovih produktov, a tokrat sem se odločila za nekaj drugačnega, ker je tudi znamka, ki jo bom danes predstavila drugačna.

Tokrat sem se pogovarjala s Špelo Ceglar, ustanoviteljico trgovine z surovinami za izdelavo kozmetike Milnica in ustanoviteljico ter formulatorko znamke Miss Alice Cosmetics. Špela je preprosta in odštekana, kar se kaže tudi na Miss Alice izdelkih – od imen izdelkov, do izbire etiket za embalažo, do formulacij. Pa da ne pozabimo še Primoža, ki se sicer večino časa skriva v ozadju, a ureja, da vse zadeve pri Miss Alice delujejo tako kot morajo.

 

Od kod ideja, da začneta z lastno kozmetično blagovno znamko Miss Alice Cosmetics? Pred Miss Alice sta se namreč ukvarjala s prodajo surovin za izdelavo kozmetičnih izdelkov.

Mislim, da je odločitev podzavestno zorela kar nekaj časa. Nekega večera sem Primožu rekla “Kaj pa, če ji rečeva Miss Alice?”. On se je strinjal, še isti večer kupil domeno za spletno stran in tako se je vse skupaj začelo. Seveda pa je bil to le začetek. Potrebno je bilo začeti s formuliranjem izdelkov, izbiro embalaže, imen za izdelke in postavljanjem spletne trgovine. Brez Milnica.si nama ne bi nikoli uspelo. Milnica nama je dala ogromno znanja preko stika z ljudmi in ukvarjanja s kožo strank. Skozi leta delovanja sva preko Milnice spoznala noro veliko težav, želja in pričakovanj, ki jih imajo ženske glede svoje kože. Zaupanje in ti pogovori so bili zame neprecenljivi. Mislim, de moreš narediti izdelka kar tako, na hitro, iz laboratorija, in potem trditi ženskam, da ga nujno potrebujejo. Tega je ogromno predvsem pri znamkah, ki želijo samo na hitro nekaj prodati. Midva sva se že v začetku odločila, da takšna znamka Miss Alice Cosmetics zagotovo ne bo. To nama ni blizu, tega ne bova delala. Od tukaj tudi naša bull***t-free filozofija, ki se je potem prelila tudi v razvoj izdelkov.

Kako to, da sta se odločila, da se bosta usmerila v izdelavo serumov, ne pa krem ali česa drugega?

Ker sem sama navdušena nad serumčki! Obenem pa sem tudi jasno vedela, kakšen serum si želim. Tako so postali naš začetek. Formulacija kreme je čisto druga pesem. Uporabnice imamo pri kremah pričakovanja, ki se jih sploh ne zavedamo. Želimo kremo, ki je brez dišav, ampak mora lepo dišati. Želimo kremo, ki se lepo maže, ampak ne sme imeti silikonov. Želimo kremo, ki lepo izgleda, ampak mora biti brez umetnih barvil. In tako naprej. Ampak tako pač je – prav je, da smo zahtevne. Tudi iz seznama sestavin oz. INCI-ja človek hitro vidi, da veliko krem vsebuje kup sestavin, katerih edini namen je razbarvanje, obarvanje, mazljivost, vonj, stabilnost. Za “čist” INCI je bistvenega pomena tudi izbor sestavin in tukaj ne želim delati kompromisov. Pri serumih se lahko bolj osredotočiš le na učinek.

Bo morda v bodoče pričakovati kakšno kremo, ki bo dopolnila Miss Alice poličke?

Seveda stalno formuliramo kreme, ampak zaenkrat še z nobeno nisem dovolj zadovoljna, da bi ji podelila Miss Alice “značko”. Če hočem kdaj ubrati kakšno bližnjico, me Primož hitro spomni na najine ultra visoke kriterije. Kremice pridejo, ko bo čas za to.

Od kod dobivaš ideje za formulacije?

Zame je inspiracija predvsem izobraževanje. Ko spremljam inovacije, raziskave, trende, dobim kup idej. Seveda jih je večina neuporabnih – ali se ne obnesejo v formulacijah ali pa v praksi – mi naši “testni zajčki” povedo, da smo ga polomili. Obožujem pa pogovore z uporabnicami naših izdelkov. Le tako pridemo do resničnih problemov, ki jih potem naša kozmetika lahko rešuje. Izdelka ne narediš zato, ker ga znaš, ampak zato, ker ga nekdo potrebuje.

Iskreno, kolikokrat si začela z novo formulacijo in ugotovila, da ne bo funkcionirala? Si jo takrat vrgla v smeti in obupala ali si se odločila, da kaj spremeniš in obdržiš izdelek?

Večkrat, kot lahko preštejem! To je pravzaprav nekako pričakovan rezultat vsakega formuliranja – skozi ogromno neuspelih formulacij prideš počasi do izdelka, s katerim si zadovoljen. To pomeni, da je varen za uporabo in učinkovit. Tudi občutek na koži, vonj in barva so precej bolj pomembni, kot smo ženske pripravljene priznati. Nato pa se resno testiranje šele začne. Tu so iskreni “testni zajčki” nepogrešljivi! Najslabše je, če ti “testne bejbe” rečejo, da je vse super, ker te ne želijo užaliti. Obupavati pri formuliranju pa je nesmiselno. Slab izdelek ni katastrofa, ampak priložnost za učenje.

Glede na to, da je Miss Alice ena izmed redkih znamk z tako odštekanimi imeni izdelkov, kje črpate inspiracijo za imena? Se ti zdi, da izdelek z bolj posebnim imenom bolj pritegne potencialne stranke?

Zagotovo uporabnice malo zastrižemo z ušesi, ko izdelek zveni drugače. Misija Miss Alice je, da te spodbuja k samozavesti, k dobremu počutju v lastni koži. Če te s tvoje kozmetične poličke naš izdelek malo nasmeji, je to korak v pravo smer! Všeč mi je, da smo zabavni. Vseeno pa mislim, da mora biti izdelek precej več kot to, da se bomo ženske odločile zanj. Saj tudi jaz kdaj padem na čisti marketing, sploh na Instagramu (kar Primoža potem noro zabava), ampak dobrih ocen in kupcev, ki se vračajo, ne dobiš samo s smešnim imenom ali lepimi Instagram slikami.

Miss Alice serumi imajo dodane dišave v obliki eteričnih olj, kako to, da ste se odločili za dodatek EO, ko se jim mnogi izogibajo zaradi potencialnega alergenega delovanja?

Z eteričnimi olji delam že od svojih začetkov. Sicer nimam preference EO ali dišava. Kaj od tega bom izbrala za določen izdelek, je odvisno predvsem od namena izdelka. Pri Miss Alice uporabljamo oboje. Ne bi sicer rekla, da so eterična olja pogosto alergena. Velika večina ljudi nima nobenih težav z njimi. Ampak vem, kaj misliš. So pogosto glavni krivec v tistih redkih primerih, ko koža odreagira. Tega se seveda zavedamo. Zato jih dodajamo s previdnostjo – v zelo majhnih količinah in tista, ki jih koža dobro prenaša. Po drugi strani pa so eterična olja lahko tudi zelo dobra za kožo – vemo, da delujejo antibakterijsko (itd.) in so lahko veliko boljši dodatek kot parfumska olja, ki so lahko prav tako alergena. Danes so sicer na trgu na voljo tudi nealergena parfumska olja.

Na voljo so tudi serumi brez dodanih dišav, kako je potem možno, da tako dišijo?

Nekateri imajo radi izdelek brez dišav in eteričnih olj – zato tudi recimo naš Face It, You Love Me serum ne vsebuje niti eteričnih olj, niti dišav. Diši le po hidrolatu nerolija, ki smo ga uporabili namesto navadne prečiščene vode. Vidim tudi, da včasih kdo misli, da je naš Hey, Gorgeous! zelo odišavljen, pa temu ni tako. Uporabljamo hidrolat vrtnice namesto vode, kar takoj prispeva k vonju. Eteričnega olja vsebuje pravzaprav zelo malo. Kaj bomo (iz vidika vonja) dodali v izdelek je odvisno predvsem od tega, kaj je všeč naši “testni” skupini. Sploh ne gre le za moje preference. Izberem več vzorcev, ki so mi všeč, potem pa testne uporabnice povedo, kaj jim je všeč in kaj ne.

V kolekcijo izdelkov za obraz se prebijata tudi dva nova izdelka, ki pa tokrat nista seruma, ampak čistilca? Zakaj si se odločila za dva izdelka? To pomeni, da od uporabnic pričakuješ, da se poslužujejo metode dvofaznega čiščenja?

Od uporabnic predvsem pričakujem, da skrbijo zase. Čiščenje kože je pač osnova. Mislim, da se tudi po tvoji zaslugi ogromno Slovenk že zaveda, kako pomembno je čiščenje kože! Doslej smo v Miss Alice imeli bambusov “face polish” oz. nežen vsakodnevni čistilni piling za obraz, ampak sem želela še izdelke čiščenje brez mehanskih delcev. Sama sem sicer navdušena nad dvojnim čiščenjem, kombinacija se je skozi testiranja odlično izkazala, zato smo lansirali oba izdelka. Na začetku je bil v načrtu le encimski prah, ampak ker moramo ženske zvečer odstraniti tudi makeup, smo mu potem dodali še oljni čistilec. Ker se odlično dopolnjujeta. Seveda pa delujeta tudi vsak zase ali pa v kombinaciji s čistilnimi izdelki drugih znamk.

Nam lahko zaupaš katere sestavine najdemo v novih čistilcih?

Oba naša čistilna izdelka sta nekaj zelo novega na trgu. Pri oljnem čistilcu sem se držala smeri, da je res naraven in “clean” kot se da, zato vsebuje samo organska, hladno stiskana olja. Je brez vode in polnil. Da pa ne pusti mastnega občutka, je tukaj še emulgator naravnega izvora, ki olje ob spiranju spremeni v mlečno emulzijo. Tako po uporabi ni ostankov olja na tvoji koži. Tudi sama osebno tega res ne bi dobro prenesla.

Čistilec v prahu pa je novost, ne samo na slovenskem, ampak tudi na tujih trgih takšnih izdelkov ni prav veliko. Držali smo se pravila, da je prijazen do kože in okolja, hkrati pa izjemno učinkovit in zabaven za uporabo. Sestavljen je iz sadnih encimov, kokosovega mleka, ekstrakta grozdnih lupin, tapioke, blagih penilcev in nežne kaolin gline.

Zelo odprto govoriš o sestavinah v Miss Alice izdelkih. Kaj je razlog za to transparentnost?

Pri Miss razkrijemo vse sestavine za čisto vsak izdelek, tudi za oba nova čistilca. Za INCI vsakega izdelka razložimo, kaj posamezne sestavine pomenijo. Se mi zdi da je ta transparentnost pomembna, saj ženske (končno!) postajamo zelo izbirčne glede nege kože. INCI ti razkrije, iz česa je tvoj izdelek. Včasih so kakšne sestavine težko izgovorljive ali pa imajo zelo čudna imena, razni spletni forumi pa ponujajo zelo neumna merila v smislu “če sestavine ne znaš izgovoriti, ni dobra”. Takšno merilo še največ pove o bralnih sposobnostih njegovega avtorja. Velika razlika je namreč med tem, ali je nekaj res slabo ali pa je le (tebi) neznano. Vidim, da me ženske vse večkrat sprašujejo o kakšni prav specifični sestavini ali kombinacijah. Nekaj let nazaj še ni bilo tako. Vedo, kaj iščejo in česa ne želijo. To je res super, saj kaže, da nas vedno bolj zanima vsebina izdelkov, ne samo znamka ali zvezdnik, ki jo promovira. Mislim, da imate slovenske skincare blogerke res veliko zaslug za to!

Potrebuješ individualno svetovanje za fenomenalno rutino nege kože?

Če si želiš nego kože, ki hkrati zdravi in zaščiti tvojo kožo brez ugibanja ali eksperimentiranja, dobrodošla v Cosmedoc svetovalnico.

Individualno, posebej tebi prilagojeno svetovanje, skozi katerega skupaj poiščeva pravo rutino in izdelke za nego kože. 

Deli objavo

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar